به گزارش عصر عقلانیت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، روز پنجشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۴، نشست راهبردی نهضت توسعه عدالت آموزشی با حضور حمیدرضا خانمحمدی، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، عباس زارع، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، فرمانداران، رؤسای آموزشوپرورش و خیرین مدرسهساز، معاونان فنی و مشارکتهای مردمی ادارهکل و جمعی از مسئولان محلی در شهرداری صباشهر برگزار شد.
این نشست با هدف بررسی وضعیت پروژههای آموزشی در شهرستانهای تهران، قدس، رباطکریم، شهریار، ملارد و اسلامشهر و همافزایی برای تحقق اهداف نهضت ملی مدرسهسازی برگزار شد. شرکتکنندگان با تمرکز بر وضعیت سرانههای آموزشی، کمبود فضا، مدارس فاقد سند و چالشهای موجود، به تبادل نظر درباره راهکارهای تسریع در اجرا پرداختند.
حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور که از پروژههای نهضت مدرسه سازی منطقه بازدید کرده بود، در این نشست با تأکید بر اینکه توسعه فضای آموزشی از اولویتهای جدی دولت و رییس جمهور است، اظهار کرد :
نهضت توسعه عدالت آموزشی باید با نگاهی مردممحور، مشارکتی و با همکاری میانبخشی پیش برود. مرز میان دستگاههایی مانند شهرداری، فرمانداری و آموزشوپرورش باید برداشته شود تا بتوانیم در تحقق عدالت آموزشی به نتایج ملموس دست یابیم.
او با اشاره به اهمیت غرب استان تهران در این مسیر افزود:
این منطقه با تراکم جمعیت بالا و شرایط متنوع، یکی از کانونهای کلیدی اجرای نهضت است و لازم است ارزیابی و رصد پروژهها با سازوکاری منظم و فرایندی انجام شود تا به الگویی عملیاتی برای دیگر استانها تبدیل گردد.
عباس زارع، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، نیز در این نشست با اشاره به نظام مسائل نهضت مدرسهسازی استان تهران گفت: در حال حاضر، ۵۸۱ مدرسه در قالب ۸۱۵۵ کلاس در این نهضت تعریف شد که از این میان، ۲۵۳ مدرسه مربوط به شهرستانهای غرب استان تهران است.
وی افزود : پیگیریهای لازم برای همراهسازی سایر دستگاهها در این مسیر در حال انجام است تا این ظرفیت بزرگ، با همافزایی و مشارکت مؤثر، به مرحله اجرا برسد.
در بخش پایانی این نشست، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تقدیر از تلاشهای ادارهکل نوسازی مدارس استان تهران، از آغاز پویش تازهای برای جریانسازی فرهنگی و مشارکت اجتماعی خبر داد: پویش “بساز مدرسه” با هدف گسترش روایتهای میدانی، کمپینهای مردمی و استفاده هدفمند از رسانهها طراحی شده است. موفقیت این نهضت، بدون حضور فعال مردم، روایتسازی مؤثر و همدلی بین دستگاهها ممکن نیست.
این نشست، نمادی از انسجام نهادی، هدفگذاری دقیق و اراده مشترک برای ساخت مدارسی ایمن، استاندارد و عادلانه در جوار پایتخت بود؛ مسیری که میتواند آینده آموزشی کشور را روشنتر و منصفانهتر رقم بزند.
انتهای خبر
















